Rest in peace.

Jag står där jag för några dagar sedan stod och var arg på morsan som bredvid mig inväntade spårvagnen hem. Jag stod där med knutna nävar och tittade ner i älven med vattnet som långsamt rörde sig mot hamnen. Jag tittade ner i vattnet för att se om det, som när jag var liten, fanns någon islängd cykel på bottnen. Jag minns inte om jag såg någon cykel. Jag minns bara att jag kände mig arg. Arg på mänskligheten, arg för att livet är så orättvist. Sedan kom spårvagnen. Nu står jag här igen, efter att precis ha tagit emot det värsta samtalet i mitt liv. Jag försöker fokusera på att hålla tårarna inom mig tills jag kommer hem, men det går inte. Tår efter tår tar sig långsamt ner på min kind och allt blir suddigare och suddigare. Jag tänker på de runtomkring mig som stirrar. De har ingen aning om vad som har hänt mig och de är nog inte intresserade i alla fall. Ingen säger något. De bara stirrar. Jag vill skrika att de ska ge fan i att stirra, fråga om de inte har något bättre för sig. Men jag har ingen ork att agera, ingen ork att bry mig. De tio minutrarna som det tar att åka hem med spårvagnen från stan, känns som de tio längsta minutrarna i mitt liv. Allting står still och meningen "hon finns inte mer" ekar i mitt huvud. När jag stiger innanför min ytterdörr och möts av mamma, släpper det. Känslorna får säga sitt och tårarna får bilda de nya Niagarafallen. Jag tillåter mig själv att gråta hur mycket och länge jag vill, för det är okej. 

Saknad som man vet att man inte kan göra någonting åt, förutom att dö, är det värsta som finns. 

Älskade ängel, vila i frid.

Kommentarer
Postat av: Ellen :)

saknar också gammelfarmor och det <3

2013-02-13 @ 21:38:01
URL: http://www.ellenlinneahansson.blogg.se
Postat av: ★ ADARAS.se - YOUR BLOGAZINE ★

Hej! Såg att du tävlat om en kryssning i en blogg och tänkte bara tipsa att du kan tävla hos mig också för ytterligare en chans att vinna! Så var gärna med om du inte redan kommenterat min tävling! :)
http://adaras.se/2013/february/vinn-ett-lyxigt-kryssningspaket-for-tva.html#comment
Kram!

2013-02-14 @ 00:23:21
URL: http://adaras.se
Postat av: ★ ADARAS.se - YOUR BLOGAZINE ★

Började nästan gråta när jag läste det du skrivit. Så fina ord, men så hemskt :( Många styrkekramar till dig!

2013-02-14 @ 19:16:41
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0