Vad vill du?

I måndags befann jag mig på Röda stens restaurang där jag skulle medverka i en workshop om framtiden.
Personen som höll i det hela heter Sanne. Sanne Aronsson. 

Hon började med att berätta om en period i sitt liv. En period där hon hade en röst i bakhuvudet som sade: "det känns inte riktigt bra nu". Hon försökte intala sig själv att, jo, det känns visst bra, jag har ju allt man "ska" ha. Men rösten i huvudet försvann inte. Den började skrika högre och högre att det är något som inte riktigt känns bra nu. Tillslut insåg hon att den lilla rösten som bara blev större och större, inte skulle försvinna. Inte om hon inte gjorde någonting åt sin situation. Hon lämnade allt som man "ska" ha, för det gjorde henne inte lycklig. Hon började resan om att försöka hitta sig själv.

Sedan var det vår (deltagarnas) tur att medverka i workshopen. Vi skulle få en chans att hitta oss själva. Hitta det som ger oss fjärilar i magen och får vårt hjärta att bli alldeles varmt. 
 
Sanne började ställa frågor, så som: "vilka egenskaper önskar du att du hade mer av?" och "om du skulle vara tvungen att sluta jobba och ha ett studieuppehåll i ett år, vad skulle du göra då?", för att få oss att tänka till. För att få oss att verkligen tänka på vad vi vill göra med vårt liv. 

Vi gick sedan runt och delade med oss av våra svar på frågorna till varandra, för att ge och få inspiration. 

Slutligen skulle vi sammanställa alla svar på våra frågor och göra en så kallad tankekarta på ett papper. I mitten skulle det stå ens namn följt av "om tio år". Evelina om 10 år. Därefter hade vi våra mål och drömmar nerskrivna. 

Efter denna kväll har min hjärna jobbat i maxhastighet. Vad vill jag? Ja, vad vill jag egentligen?

Sanne kan konsten att få alla i sin omgivning att känna sig välkomna, att känna sig omtyckta. Hon berättar om situationer som i alla fall jag känner igen mig i så obeskrivligt mycket. Med hjälp av sitt varma hjärta berör hon och man får verkligen en energikick som fyller hela kroppen med värme. Jag har levt med den kicken sedan i måndags och känner att mitt inspirationsförråd har växt till minst dubbel storlek. Nu är jag redo att hitta mig själv och ta reda på vad jag verkligen vill. Min dröm är att ha med Sanne på resan, men min plånbok säger dessvärre inte detsamma. Attans! 
(Nu låter det som att Sanne tar betalt för att ge kärlek, men så är det inte alls. Det är bara om man vill ha henne som coach det kostar en slant eftersom det är hennes jobb).

KIKA IN HÄR OM NI ÄR INTRESSERADE AV COACHING ELLER HELT ENKELT BARA VILL LÄSA INSPIRERANDE TEXTER: http://sannearonsson.sehttp://sanne.entreprenor24.se

Nu ska jag bädda ner mig under mitt alldeles perfeka duntäcke o somna med vetskapen att jag är bra precis som jag är. Fint va?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0