Ingenting är omöjligt.

I somras fick jag höra en historia, en sann sådan.
Min vän berättade detta för mig under vår Lisebergsvistelse, och efter det kommer jag förknippa Liseberg med lycka. Jag har alltid haft Liseberg placerat i kategorin lycka, men denna historia fick mig att inse en sak, en sak som jag alltid kommer bära med mig.

En tjej, vi kan kalla henne Anna, fick vid 21 årsålder sitt livs tuffaste besked.
Anna som länge hade drömt om att bli mamma, fick beskedet att hon inte kunde bli gravid.
Att hon inte kunde bli gravid var ju något fruktansvärt för henne, men det värsta av allt var ändå orsaken till att hon inte kunde bli det. Cancer. Cancer i magen. En cancer som inte går att operera bort, en cancer som inte går att bota.

Med det i tankarna skulle man kunnat tro att Anna inte orkade mer. Att så tidigt i livet få beskedet om att inte kunna bli mamma och att man bär på en obotlig cancer, är svårt att hantera. Men att ge upp var det sista Anna ville göra, och med en drivkraft kämpade hon på. 

5 år senare hände något. Anna fick reda på att hon var gravid. 
Läkarna hade ju talat om för henne att hon aldrig skulle kunna bli gravid, men ändå hade hon ett foster inne i sig. I och med att Anna var gravid, kunde läkarna operera bort den där cancern som de tidigare hade sagt var obotlig. Så 5 år efter det hemska beskedet, stod hon där med ett barn och en frisk mage, och det hade hon aldrig kunnat tro.

Detta är ett bevis på att man aldrig ska ge upp, att man alltid ska kämpa och att ingenting är omöjligt.

Kommentarer
Postat av: fanny darling

Wow. Vilken otrolig historia! Jag undrar hur det blev möjligt att operera bort cancern tack vare fostret? Så fin historia, man ska aldrig sluta hoppas.

Svar: Det undrar jag också. Ska prata med min vän o se om hon vet hur det blev möjligt. Hon som historien handlar om, har nu haft sitt lilla hjärta i ett halvår ungefär. Så himla fint!
Evelina Hansson

2013-04-21 @ 18:47:30
URL: http://fannydarling.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0