Att förändra världen.

Får jag frågan "vad inspirerar dig?", är det ett enkelt svar, men som kräver en viss förklaring.
Denna förklaring är lite knepig att få ihop på ett rättvist sätt, men jag ska försöka.

I alla år har jag haft lätt att finna det goda i olika personer. Jag har varit naiv.
Detta har ibland uttnyttjats och det har jag märkt i efterhand.
Jag har gått från att försöka finna det goda i en person till att gå till en annan person och leta reda på det goda där.
Jag har letat efter inspirationen. 
Jag har lärt mig en del på detta, bland annat att inspiration inte kan letas upp. Inspirationen kommer när man minst anar det. 

Sedan flera år tillbaka har jag haft en dröm. En dröm om att bli en hjältinna.
En hjältinna som förändrar världen. 
På den senaste tiden har jag fått höra från olika håll att jag är en inspirationskälla, en hjätinna som förändrar. 
Jag har på ett sätt lyckats med att uppfylla min dröm. 
Men det har jag inte gjort ensam, det har jag gjort tack vare människorna omkring mig.
Jag har funnit lite inspiration i någon som alltid försöker vara glad, lite i någon som visar både sorg och glädje öppet, någon som har funnits där för mig, någon som har gjort något fint för mänskligheten och någon som har fallit till botten men som har visat mod och styrka, för att ta sig upp till toppen igen.
Inspirationen har jag funnit i mina medmänniskor och i deras handlingar. Det är med hjälp av dem som jag har blivit den personen jag är idag.
 
Så länge jag andas, så länge jag lever, så länge jag helt enkelt finns, tänker jag kämpa för andra människors välmående och för en bättre värld.
Jag brinner för att hjälpa andra och att dela med mig av mina mål, drömmar och framsteg, för att på så sätt förändra människors syn på vissa saker till något bättre.

Jag vill lära människor att man får vara precis som man är. 
Man får må bra och man får må dåligt.
Man får vara lugn och man får vara galen.
Jag vill lära dem att man inte ska ge upp bara för att man ibland stöter på en motgång,
utan man ska fortsätta kämpa, för motgång leder till framgång.
Trots hinder, trots panik, trots att det går utför, ska man ändå alltid följa sin dröm.
För en dag står man där och lever sin dröm fullt ut, bara man inte ger upp.

Jag ger ALDRIG upp.
Jag ska förändra världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0