Kärlek.

Kärlek, finns det något bättre?

Jag har alltid tyckt att älska är ett starkt ord, och jag har aldrig velat använda det i onödan.
Men på den senaste tiden har så många nya människor hoppat in i mitt liv, och efter det har jag känt en sådan glädje och värme i hela kroppen.
Jag har känt att jag har haft så mycket kärlek att ge och att jag verkligen älskar flera stycken. 

Kärlek är enligt mig det finaste som finns. Utan kärlek skulle jag inte existera.
Det finns olika sortes kärlek, kärlek till en partner, kärlek till sin familj, kärlek till sina vänner.

Kärlek kan vara mellan en man och en kvinna, mellan en man och en man, mellan en kvinna och en kvinna.
Kärlek kan vara till en sak, till ett djur, till en klass.
Kärlek kan vara så mycket.

Vad jag(och säkert halva världens befolkning) har märkt, är att "man" utgår från att alla är heterosexuella. 
Är man något annat än det, nej då ska man "komma ut", komma ut som homosexuell, komma ut som bisexuell.

Vadå komma ut? Är man inte lika mycket värd om man älskar någon av samma kön eller måste man "erkänna" det, genom att just "komma ut"?
DETTA gör mig arg. Så jävla arg.
Jag förstår inte.

Blir man kär i ett kön? Blir man verkligen det? Är det inte en person man blir kär i?

Älskade vänner, glöm aldrig bort att ni får älska VEM NI VILL.
Ni behöver ALDRIG "erkänna" att ni gillar en person i ett viss kön. 
Älska en man som är tre år äldre eller en kvinna som är tio år äldre,
det är okej. Kärleken är blind. Kärlek är kärlek, och det är fint.
Kärlek är kemi, kärlek är kontakt, kärlek är känslor.
Dölj aldrig vem du är, dölj aldrig vad du känner, dölj aldrig vem du älskar.

Snälla, lova mig det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0